-
Jūsu pirkumu grozs ir tukšs!
Atgriežot preces, kas iegādātas attālināti (tiešsaistē), piemēro Lietuvas Republikas Civilkodeksa 6.228. panta 10. punktu, un 6.228. panta 11. punktā ir noteiktas atteikuma tiesiskās sekas.
Informējam, ka jūs varat atgriezt/apmainīt visas Puko tiešsaistes veikalā pārdotās preces, izņemot Civilkodeksa 6.22810. panta 2. punktā:
1.izņemot konkrētu preču klāstu, kuras ražotas saskaņā ar īpašiem patērētāja norādījumiem, kas nav iepriekš izgatavotas un ražotas saskaņā ar patērētāja personīgo izvēli vai norādījumiem, vai preces, kas ir nepārprotami pielāgotas patērētāja personīgajām vajadzībām.
2. Iepakotas preces, kuras pēc piegādes ir atvērtas vai bojātas tās netiek pieņemtas atpakaļ.
3. Iesaiņoti video vai audio ieraksti vai iesaiņota programmatūra, kas pēc piegādes ir atvērti vai bojāti netiks pieņemti atpakaļ.
4. Laikrakstu, periodisko izdevumu vai žurnālu piegāde (izņemot šo izdevumu abonēšanas līgumus).
5. Izmitināšanas, preču pārvadāšanas, auto nomas, ēdināšanas vai atpūtas pakalpojumu sniegšanas datums vai periods
6. Digitālā satura sniegšana ar nosacījumu, ka digitālā satura sniegšana ir uzsākta ar patērētāja iepriekšēju skaidru piekrišanu un apliecinājumu, ka distances līgums, kas paredzēts Civilkodeksa 6.22810. panta 2. punktā 14 kalendāro dienu laikā no piegādes dienas jūs varat:
(a) apmainīt preci pret citu preci
b) mainīt preces izmēru
c) par atgriezto preci tiek atmaksāta nauda
Atgriežot preci, pircējam 14 kalendāro dienu laikā no preces piegādes dienas ir jāaizpilda Atgriešanas veidlapa
Pēc veidlapas aizpildīšanas uz jūsu norādīto e-pasta adresi tiks nosūtīta vēstule ar adresi, kas nepieciešama, lai nosūtītu atgrieztās preces. Apmaināmajām vai atgriežamajām precēm jāatbilst šādiem kritērijiem:
Atgrieztai precei jābūt oriģinālajā iepakojumā. atgriešana jāveic ne vēlāk kā 14 kalendāro dienu laikā no tiešsaistes atgriešanas veidlapas iesniegšanas dienas.
Prece nedrīkst būt atvērta un lietota.
Etiķeti noņemt aizliegts un iepakojumam jābūt veselam.
Atgrieztajām precēm jābūt tādā pašā stāvoklī, kādas tās tiek nosūtītas Pircējs
Pārdevējs apņemas atmaksāt naudu 14 kalendāro dienu laikā pēc preces saņemšanas atpakaļ, tad kad tiek pārbaudīts preces stāvoklis t. i., bez acīm redzamajiem bojājumiem ar visu iepakojumu un etiķetēm.
Mēs varam atteikties pieņemt preces atpakaļ, ja preces vai iepakojuma izskatā ir notikušas izmaiņas, kas nav bijušas nepieciešamas preces vizuālai apskatei tostarp bojātas etiķetes, saplēstas aizsargplēves, apģērbs ir acīmredzami nodilis, kā arī caurspīdīga iepakojuma pārkāpumi. Veicot pasūtījumu, jūs piekrītat apmaiņas/atgriešanas noteikumiem.
Preču pieņemšana, pircēja pienākumi.
Iegādājoties preces attālināti vai izmantojot kurjera pakalpojumus piegādei uz mājām, patērētājam ir tiesības pārbaudīt piegādāto viņam preci. Ja patērētājs ir pieņēmis piegādi un vienas darba dienas laikā nav iesniedzis pretenziju kurjeram vai pārdevējam, tiek uzskatīts, ka piegāde ir veikta bez vizuāliem defektiem. Tādējādi patērētājs uzņemas risku par jebkādiem preču bojājumiem.
Civilkodeksa 6.3591. pantā noteikts, ka, ja patērētāju pirkuma-pārdevuma līgumā paredzēts preču pārvadājums un pārdevējs nosūta preces pircējam, preces nejaušas nozaudēšanas vai bojājuma risks pāriet uz pārdevēju, kad viņš vai viņa norīkota persona, kas nav pārvadātājs, pieņem preci. Ja preces tiek piegādātas pircēja izvēlētam pārvadātājam un pārdevējs nav piedāvājis šādu piegādi, risks saskaņā ar šo punktu pāriet uz pircēju, kad preces tiek piegādātas pārvadātājam. Tādējādi, ja patērētājs, pieņemot preces, tās pienācīgi nepārbauda, viņš uzņemas risku, kas izriet no jebkādiem nopirkto preču defektiem.
Ja preču bojājumi nozīmē, ka tās pēc tam nav iespējams lietot par to pašu cenu, neskarot otra preču pircēja tiesības iegādāties jaunas un nelietotas preces, šādas preces var atdot atpakaļ tikai pēc savstarpējās vienošanās (piemēram, ja esat vienojušies par amortizācijas starpības kompensāciju).
Ja tiek saņemta bojāta prece atpakaļ, pircējam tas jāpierāda, iesniedzot saņemtās preces vai tās etiķetes fotoattēlu, un pārdevējs apņemas bez papildu maksas nomainīt preci pret jaunu, neradot pircējam papildu izmaksas.
Ja kvalitatīvs produkts tiek nomainīts vai atgriezts atpakaļ, sūtījuma izmaksas (produkta atgriešanas izmaksas) klientam netiek atmaksātas.
Pēc atgrieztā produkta saņemšanas nauda pircējam tiks pārskaitīta 14 kalendāro dienu laikā. Ja atgrieztā prece atbilst visiem atgriešanas kritērijiem, nauda tiks pārskaitīta pircējam; ja prece neatbilst atgriešanas kritērijiem, mēs to nosūtīsim uz jums tuvāko LP Express vai Omniva termināli, iepriekš par to paziņojot pa e-pastu vai zvanot patālruni
6.22811. pants. Atteikuma juridiskā atbildība
1. Ja patērētājs izmanto atteikuma tiesības, izbeidzas pušu saistībasizpildīt attālināto līgumu vai,kas noslēgts ārpus uzņēmuma telpām, vai noslēgts attālinātais līgums vai, kas noslēgts ārpus uzņēmuma telpām, ja patērētājs bija izteicis piedāvājumu to noslēgt.
2. Tirgotājam nekavējoties un ne vēlāk kā četrpadsmit dienu laikā no dienas, kad tirgotājs ir saņēmis patērētāja paziņojumu par atteikumu, jāatmaksā patērētājam visas patērētāja samaksātās summas, tāpat patērētāja samaksātos piegādes izdevumus. Atmaksājot patērētājam visu summu, tirgotājam jāizmanto tā pati maksāšanas metode, ko patērētājs izmantoja, maksājot tirgotājam, ja vien patērētājs nav vienīgi piekritis citai metodei un ja patērētājam nerodas citas papildu izmaksas.
3. Tirgotājam nav pienākuma atmaksāt patērētājam papildu izmaksas, kas radušās, patērētājam izvēloties piegādes veidu, kas nav tirgotāja piedāvātais izdevīgākais piegādes veids.
4. Tirgotājs nevar atmaksāt patērētājam izdevumus, kamēr preces nav atdotas atpakaļ tirgotājam vai kamēr patērētājs nav iesniedzis pierādījumu, ka preces ir nosūtītas tirgotājam, izņemot gadījumus, kad saskaņā ar līgumu patērētāja atteikums no līguma uzliek tirgotājam pienākumu saņemt preces.
5. Patērētājs nekavējoties un ne vēlāk kā četrpadsmit dienu laikā no dienas, kad tirgotājam paziņots par atteikumu no līguma, nosūta vai nodod preces tirgotājam vai citai viņa pilnvarotai personai, ja vien patērētājam nav līgumā noteikts pienākums pēc patērētāja atteikuma no līguma pieņemt preces atpakaļ.
6. Patērētājs sedz tikai tiešās izmaksas, kas saistītas ar preču atpakaļnosūtīšanu, ja vien uzņēmējam nav līgumiskas saistības segt šīs izmaksas vai ja uzņēmējs nav pienācīgi informējis patērētāju, ka šīs izmaksas segs patērētājs.
7. Ja līguma, kas noslēgts ārpus uzņēmuma telpām, gadījumā līguma noslēgšanas brīdī preces ir piegādātas uz patērētāja dzīvesvietu, uzņēmējam preces ir jāpieņem atpakaļ uz sava rēķina, ja preces rakstura dēļ tās parasti nevar nosūtīt atpakaļ pa pastu.
8. Patērētājs ir atbildīgs tikai par preču vērtības samazinājumu, kas radies tādu darbību rezultātā, kuras nav nepieciešamas, lai noteiktu preču raksturu, īpašības un darbību. Patērētājs nav atbildīgs par preču vērtības samazināšanos, ja tirgotājs nav sniedzis patērētājam informāciju par atteikuma tiesībām saskaņā ar šā kodeksa 6.2287. panta
1. 9. Patērētājam, kurš atkāpjas no līguma šā kodeksa 6.22810. panta 9. vai 10. punktā paredzētajā gadījumā, ir pienākums atmaksāt tirgotājam proporcionāli samaksāt par pakalpojumiem, kas sniegti līdz brīdim, kad patērētājs ir iesniedzis tirgotājam paziņojumu par atteikumu. Summu, kas patērētājam jāmaksā tirgotājam, aprēķina proporcionāli sniegto pakalpojumu vērtībai saskaņā ar līgumā noteikto kopējo cenu. Ja kopējā cena ir pārmērīga, proporcionālo summu aprēķina atbilstoši sniegto pakalpojumu tirgus vērtībai.
10. Patērētājam neatlīdzina par atteikuma periodā sniegtajiem pakalpojumiem vai piegādāto enerģiju, ja:
(1) tirgotājs nav sniedzis patērētājam informāciju par atteikuma tiesībām saskaņā ar šā kodeksa 6.2287. panta 1. punkta 7. apakšpunktu vai šā kodeksa 6.2287. panta 1. punkta 9. apakšpunktā noteikto informāciju, ka patērētājam ir jāsedz tirgotājam pamatotas izmaksas saskaņā ar 9. punktu; vai
IZMAIŅAS:
08.11.2016. likums Nr. XII-2756 (no 18.11.2016.)
(TAR, 2016, Nr. 2016-26960) punkta 7. apakšpunktu.
2) patērētājs nav iesniedzis nesaprotamu pieprasījumu sākt pakalpojumu vai enerģijas piegādi atteikuma termiņā saskaņā ar šā kodeksa 6.22810. panta 9. vai 10. punktu.
11. Patērētāja atteikuma tiesību izmantošana nerada patērētājam nekādas citas izmaksas, kas nav paredzētas šajā pantā vai šā kodeksa 6.22812. pantā.
12. Patērētāja atteikuma tiesību izmantošana attiecībā uz distances līgumu vai ārpus uzņēmuma telpām noslēgtu līgumu automātiski izbeidz papildus līgumu darbību, neradot patērētājam citas izmaksas, izņemot izmaksas, kas paredzētas šajā pantā vai šā kodeksa 6.22812. pantā. Papildus līgumi ir saskaņā ar kuriem patērētājs iegādājas preces vai pakalpojumus saistībā ar distances līgumu vai līgumu, kas noslēgts ārpus uzņēmuma telpām, un šīs preces vai pakalpojumus piegādā tirgotājs vai cita persona saskaņā ar līgumu ar tirgotāju. Patērētājam nekavējoties rakstiski jāpaziņo otrai līguma pusei par papildus līguma izbeigšanu un jāsniedz sīkāka informācija par atteikšanos no distances līguma vai ārpus uzņēmuma telpām noslēgtā līguma. Atsevišķs patērētāja paziņojums nav nepieciešams gadījumos, kad papildu līgums ir noslēgts ar to pašu tirgotāju, kurš ir informēts par atteikumu saskaņā ar šā kodeksa
6.22810. pantu.
Patērētāju tiesības:
Saskaņā ar Civilkodeksa 7. panta 7. punktu patērētājam ir tiesības :
Pircējam, kuram pārdota sliktas kvalitātes prece, pēc viņa izvēles ir tiesības šā kodeksa 6.338. pantā minētajā termiņā :
1. pieprasīt, lai pārdevējs bez maksas novērš preces defektus (salabo preci)
2. pieprasīt, lai pārdevējs bez maksas nomaina bojāto preci vai pret citu preci
3. pieprasīt pārdevējam attiecīgi samazināt cenu
4. vienpusēji izbeigt līgumu un atmaksāt samaksāto naudas summu.
Pircējam nav tiesību izbeigt līgumu, ja defekts ir nenozīmīgs.
PREČU JURIDISKĀ GARANTIJA
Pircējam ir 24 mēnešu garantija, ja prece ir nekvalitatīva. Lai izmantotu garantiju, pircējam kopā ar pirkuma dokumentu jāiesniedz rakstisks pieprasījums, norādot iemeslu (defekts).
NELIKUMĪGA STRĪDU IZŠĶIRŠANA
Patērētājam ir tiesības izmantot ārpustiesas sūdzību un pārsūdzību procedūru, lai izšķirtu strīdus starp pārdevēju un patērētāju (CK 6.2287. panta 16. punkts). Pircējam, kurš uzskata, ka viņa tiesības ir pārkāptas, trīs mēnešu laikā no pārkāpuma dienas rakstiski jāsazinās ar pārdevēju, izklāstot savas pretenzijas. Pārdevējam vēlākais 14 dienu laikā bez maksas jāizskata pieprasījums un jāsniedz detalizēta, argumentēta un dokumentos pamatota rakstiska atbilde. Ja problēmu nevar atrisināt, tad pircējam ir tiesības vērsties iestādē, kas izšķir patērētāju strīdus ārpustiesas kārtībā (Valsts patērētāju tiesību aizsardzības dienests, adrese Vilniaus g. 25, LT-01402 Vilnius, www.vvtat.lt), tiesā vai aizpildīt pieteikuma veidlapu EGS platformā. https://ec.europa.eu